میکرومارکت چیست؟

میکرومارکت یکی از راه حل‌های فوق‌العاده‌ از فروش‌بان برای ادارات، محیط‌های کار اشتراکی، محیط های پژوهشی و سایر مکان‌هایی ست که افرادی در یک محیط معمولا بسته و بدون ارباب رجوع، به کار مشغول هستند. میکرو مارکت یک فروشگاه خرده‌فروشی سلف‌سرویس است (سلف سرویس به این معنا که بدون نیاز به حضور اوپراتور و فروشنده انسانی است) که معمولاً در ساختمان‌های اداری، بیمارستان‌ها، شرکت ها، محیط های پژوهشی و مکان‌های دیگر قابلیت راه اندازی دارد. میکرومارکت ها امکان فروش انواع خوراکی ها، غذاها و میوه های تازه و حتی نوشیدنی های گرم و سرد را دارند و و همچنین اقلام راحتی مانند محصولات مراقبت شخصی و شوینده را نیز می توانند ارائه می‌دهند. برای دریافت هرگونه اطلاعات در مورد میکرومارکت ها با ما تماس بگیرید.

میکرو مارکت
میکرومارکت چیست

میکرومارکت فروش بان، یک راه حل فوق العاده

میکرو مارکت راهی راحت، سریع و آسان برای افراد برای خرید خوراکی ، نوشیدنی، غذا و سایر اقلام بدون نیاز به ترک محل کارشان ارائه می‌دهد. این راه حل می‌تواند به ویژه برای افرادی مفید باشد که زمان محدودی دارند یا به دلیل برنامه کاری یا سایر تعهدات نمی‌توانند محل کار خود را ترک کنند.

میکرومارکت‌ها همچنین گزینه جذابی برای کارفرمایان هستند زیرا می‌توانند با ایجاد دسترسی خوب به مواد غذایی و سایر اقلام در طول روز کاری به افزایش رضایت و بهره وری کارکنان کمک کنند. همچنین کاهش نیاز کارکنان به ترک محل کار جهت خرید تنقلات نیز میتواند به بهبود و افزایش بهره وری وظایف کارکنان منجر شود.

علاوه بر پارامتر راحتی، میکرو مارکت‌ها همچنین می توانند امکان انتخاب گسترده‌تری از گزینه‌های غذایی سالم را در مقایسه با دستگاه وندینگ سنتی ارائه دهند. این می‌تواند به ترویج عادات غذایی سالم در میان کارکنان کمک کند و همچنین می‌تواند به یک محیط کاری مثبت‌تر کمک کند.

میکرومارکت

میکرومارکت، یک گزینه نوآورانه برای یک دنیای نوآورانه

وقتی اولین بار ایده‌ی میکرومارکت به شکلی که در بالا توضیح دادیم، در دنیا ارائه شد، به نظر واقعی نمی‌آمد، این ایده بزرگتر از آن بود که به نظر قابل اجرا باشد. یک فروشگاه با در‌های باز که روی شرف و اخلاق مشتری حساب باز کرده؟ ! خب به نظر عجیب می‌آید.

اما این مدل جدید از فروش وندینگ (یا فروش هوشمند) توجه‌ها را به مرور به خود جلب نمود و توانست ملزومات تکنولوژیکی خود را تأمین و محدودیت‌های خود را مرتفع کند و جایگاه خود را به عنوان یک گزینه‌های برای همه بیزینس‌ها در هر شکل و اندازه‌ای تثبیت نماید.

میکرومارکت‌ها ترند جدید دنیای وندینگ هستند. در مکان‌هایی که اشکال سنتی وندینگ ماشین دیگر کارایی ندارند، میکرومارکت‌ها گزینه‌های نوشیدنی و خوراکی بسیار متنوعی ارائه می‌دهند که در طبقات و یخچال‌ها، بدون نیاز به اوپراتور، در دسترس مستقیم مشتری ست.

در حال حاضر بزرگ‌ترین بازیگر بازار میکرومارکت‌ها در اروپا یک شرکت آمریکایی به نام خرده‌فروشی ۳۶۵ است که در بیشتر کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، سوییس، اسپانیا و آلمان فعالیت می‌کند. یکی دیگر از شرکت‌های موفق این بازار در اروپا، شرکت هلث‌این‌باکس است. میکرومارکت‌های هلث‌این‌باکس غذاهای سالم را به صورت بیست و چهار ساعته به مشتریان ارائه می‌دهند و امکان پرداخت موبایلی و پرداخت از طریق کارت اعتباری در آنها وجود دارد.

اما مهمترین و اساسی‌ترین بخش در میکرومارکت‌ها که برگ برنده یا game changer در صنعت وندینگ به شمار می‌آید چیزی نیست جز صندوق فروش خودکار! صندوق فروش خودکار، یا کیوسک محاسبه توسط مشتری یا Self-checkout kiosk فناوری ای ست که به مشتری اجازه می‌دهد علاوه بر فاکتور و حساب کردن اقلامی که از یخچال یا طبقات میکرومارکت برداشته، مثلاً از تخفیف‌ها مطلع شده، کد تخفیف خود را وارد نموده، از حساب خود نزد میکرومارکت پرداخت را انجام داده و از مزایای بالقوه و بی‌شمار صندوق فروش خودکار بهره‌مند شود.

این صندوق‌ها و به طور کل میکرومارکت‌ها، سطح جدیدی از توانایی انتخاب، ارائه‌ی خدمات و رضایت مشتری از خرید را با استفاده از اصل آیکیا یا اصل درگیر کردن مشتری در فرآیند خرید و روال محصول، به وجود آورده‌اند. مشتری‌ها در فرآیند خرید از یک میکرومارکت و به واسطه عدم حضور فروشنده و اوپراتور، سرفرصت می‌توانند محصولات را با دقت مشاهده و با آن‌ها از نزدیک تعامل کرده و بهترین انتخاب را برای خود انجام دهند.

نکته‌ی دیگر اینکه، همه‌گیری کووید 19 نشان داد که انتقال بیماری از طریق مواجهه با اشخاص دیگر خیلی محتمل‌تر است از دست زدن به اقلام خوراکی و این موضوع باعث رشد بیشتر وندینگ‌ها و میکرومارکت‌ها و رو آوردن بیشتر بیزینس‌ها به این شیوه در تهیه ملزومات خوراکی و روزانه کارکنانشان شد.

در صورتی که مایل به راه اندازی یک کسب و کار در حوزه ی میکرومارکت باشید فروشبان می تواند گزینه های خوبی به شما ارائه نماید. اما پیش از آن می توانید با مشاهده ی این ویدئو، با مقدمات راه اندازی یک کسب و کار میکرومارکت به طور کامل آشنا شوید.

و سپس در این آدرس می توانید کل پلی لیست راهنمای راه اندازی میکرومارکت را تماشا کنید.

همچنین در صورت تمایل می توانید این ویدئوی 360 درجه ی میکرومارکت از برنیکس، یکی از مهمترین بازیگران حوزه ی میکرومارکت در امریکا را از یوتیوب تماشا کنید و یک میکرومارکت را از نزدیک به خوبی ببینید. (از کلیدهای جهت استفاده کنید وهمه ی جهات را به خوبی ببینید)

قیمت دستگاه وندینگ دست دوم

سوالات متداول

میکرومارکت چه فرقی با فروشگاه معمولی دارد؟

در میکرومارکت فروشنده ای وجود ندارد، اقلام در قفسه یا در یخچال، منتظر خریده شدن هستند. کافیست که کارمندانتان به میکرومارکت رفته، اقلام مورد نیاز خود را برداشته، مبلغ آنها را مطابق برچسب های قیمتی از طریق پرداخت الکترونیکی یا با دستگاه کارتحوان پرداخت نمایند. 

 

اگر شرکت یا محیط شما شما افراد زیادی دارد که روزانه به حجم خوبی از تنقلات و خوراکی های مختلف و نوشیدنی های گرم و سرد و یا حتی میوه های تازه و خورد شده علاقه و نیاز دارند و افراد غریبه و ناشناس در محوطه تردد ندارند، میکرومارکت برای شما ایده آل است. 

میکرومارکت فروشنده ندارد بنابراین هزینه ی سربار فروش بسیار کم می شود و دست شما برای تخفیف روی اقلام یا فروش اقلام کم سود تر بسیار باز می شود

همچنین مشتری نسبت به مغازه معمولی احساس راحتی بسیار بیشتری می کند و می تواند هر مقدار که میخواهد در میکرومارکت بماند و محصولات را در دست بگیرد و لمس کند و انتخاب خود را در آرامش انجام دهد.

در میکرومارکت به دلیل عدم حضور فروشنده یا نظارت فیزیکی، امکان دزدبری و یا تاخیر در پرداخت وجود دارد. اما با نصب دوربین و استفاده از میکرومارکت در محیط هایی که کاربران شناخته شده اند و ارباب رجوع و افراد غریبه تردد ندارند، می توان از این مشکل رد شد.

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ادواری
ادواری
6 ماه قبل

اسم عجیبی دارد. میکرومارکت! میکرومارکتینگ شنیده بودم اما میکرومارکت نه. پدیده جالبی ست امیدوارم با هوشمند سازی هر چه بیشتر حوزه های مختلف، به سمت این نوع از فروشگاه های خودکار حرکت کنیم. تکنولوژی پتانسیل های خیلی زیادی دارد

علی
علی
6 ماه قبل
پاسخ به  ادواری

میکرومارکت رو من در ایران با نام فروشگاه بدون فروشنده شنیده بودم. شکل جدیدی از فروش خودکاره ظاهرا. هر روز نیاز به منابع انسانی کمتر میشه. البته فک کنم برای جاهایی خوبه که تردد کمه وگرنه دزدی میشه ازش به نظرم

با ما شروع کنید